مکانی برای تشنگان مدیریت
24 / 9 / 1390برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده : محمد امینی

به گزارش خبرنگار گروه «نیمرخ» برنا، اشخاصی که اعتماد به نفس بالایی دارند، ارزش خود را برای دوست داشتن دیگران و مورد علاقه واقع شدن از سوی آنان حفظ می‌کنند. خود را شایسته توجه دانسته و دیگران را نیز مورد توجه قرار می‌دهند. حرف‌های دیگران را می‌شنوند. ارزش خود را برای شناخت خود و اطرافیان حفظ می‌کنند. خود و دیگران را تشویق به انجام کارهای خوب کرده و برای خوب بودن و شناخت دیگران به عنوان انسان‌های خوب تلاش می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس است که حجت الاسلام مهدی گرجی آن را بیان نموده است:



ادامه مطلب ...

 

راز اول:

‌تمامی آن‌چه به منظور خوشحالی و خوشبختی واقعی بدان نیاز داریم، در درون ماست.



ادامه مطلب ...
11 / 8 / 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : محمد امینی

ده سال پيش، جان مولي‌گان يكي از سربازان جنگ ويتنام، فردي با احساس خستگي، بي‌پناهي و در‌به‌دري بسياري بود. كه زندگي‌اش را با بيقراري، استرس و پريشاني‌هاي ناشي از خاطرات تلخ گذشته، مي‌گذارند. اما زندگي او متحول شد و احساسات مأيوسانه، تلخ و پريشاني‌هايي كه دائم با او همراه بود با شركت در كارگاه‌هاي نوشتن‌درماني به پايان رسيد.
در اولين جلسه كارگاه، مولي‌گان در مورد احساسات هولناك، وقايع فجيع و وحشت‌آور جنگ نوشت. او تمامي وقايعي كه براي دوستان و هم‌سنگرانش در مناطق جنگي اتفاق افتاده بود، در مورد حس انتقام، خون‌ريزي‌‌ها، سر و صداهاي مناطق جنگي و در مورد احساس از دست دادن و بيهوده بودن نوشت. او پس از بيرون ريختن تمام احساسات ناخوشايند در غالب واژه‌ها و جملات گفت: نوشتن اين اتفاقات به من كمك كرد تا آنها را از ذهن و روحم پاك كنم. نوشتن به من كمك كرد تا با بدي‌ها و كثيفي‌هاي روحم رو‌به‌رو شوم و آنها را راحت‌تر دور بريزم.



ادامه مطلب ...

رمز موفقيت، شانس نيست بلكه در استفاده از توانايي و مهارت در عمل است. يكي از مهمترين رموز موفقيت در زندگي و كار برخورداري از اطلاعات بيشتراست. وقتي دانش و اطلاعات شما بيشتر باشد، تصميم بهتری اتخاذ مي‌كند كه اين هم به نفع شماست و هم به نفع سازمان يا شركت شما. سي سال پيش كه تلفن همراه، فكس، اينترنتي در ميان نبود و كامپيوترها به اين اندازه نبودند. اما سي، پنجاه يا حتي صد سال پيش مي‌توانستيد افرادي را بيابيد كه در كار و زندگيشان موفق بوده‌اند.



ادامه مطلب ...
18 / 7 / 1390برچسب:, :: 8:28 ::  نويسنده : محمد امینی

زمانی كه كودكی بتواند بدون توقع و انتظار از دیگران كاری را آغاز كند و بكوشد تا آن را به اتمام برساند ، می‌گوییم، «اعتماد به نفس» دارد. كودك از همان ابتدا كه شروع به شناخت خود و محیط پیرامونش می‌كند، به قدرت و توانایی خود برای تسلط بر محیط و اطرافیان خود آگاه می‌شود.
هنگامی كه كودك به مرحله‌ای از رشد بدنی خود می‌رسد كه بتواند روی پاهای خود بایستد و چندقدمی نیز راه برود ، در حقیقت مطالب بسیاری آموخته است. او به تدریج و با رشد سایر توانمندی‌های خود درمی‌یابد كه قادر به انجام كارهای بی‌شماری است.



ادامه مطلب ...
14 / 7 / 1390برچسب:, :: 16:55 ::  نويسنده : محمد امینی

 

یک زن جوان در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید.

او برروی یک صندلی دسته‌دارنشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد. در کنار او یک بسته بیسکوئیت بود و مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می‌خواند .وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد.



ادامه مطلب ...
7 / 7 / 1390برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : محمد امینی

ابتدا مطمئن شوید به اندازه کافی وقت دارید و می توانید فکرتان را متمرکز نمائید

برای انجام این آزمون باید تصویر موقعیتهای گفته شده را به ذهن بیاورید و خود را در آن موقعیت قرار دهید. ابتدا با جنگل شروع می ‌کنیم.

 



ادامه مطلب ...
6 / 7 / 1390برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : محمد امینی

1ـ كسانی كه به طرف عقربه های ساعت امضاء می‌كنند  انسان‌های منطقی هستند .

2ـ كسانی كه بر عكس عقربه‌های ساعت امضاء می‌كنند احساساتی تر هستند.

3ـ كسانی كه از خطوط عمودی استفاده می‌كنند لجاجت و پافشاری در امور دارند.

4ـ كسانی كه از خطوط افقی استفاده می‌كنند انسان‌های منظّم هستند.

5ـ كسانی ك با فشار امضاء می‌كنند در كودكی سختی كشیده‌اند.

6ـ كسانی كه پیچیده امضاء می‌كنند شكّاك هستند .

7ـ كسانی كه در امضای خود اسم و فامیل می‌نویسند خودشان را در فامیل برتر می‌دانند.

8ـ كسانی كه در امضای خود فامیل می‌نویسند دارای منزلت هستند.

9ـ كسانی كه اسمشان را می‌نویسند و روی اسمشان خط می‌زنند شخصیت خود را کامل  نشناخته‌اند .
1۰ـ كسانی
  كه به حالت دایره و بیضی امضاء می‌كنند ، كسانی هستند كه می‌خواهند به قله برسند.

 

 

هر شکستي را يک موفقيت ببينيد؛ فقط بايد از اشتباه خود چيزهاي جديد ياد بگيريد و روش خود را عوض کنيد. گذشته همان افکار شما بوده و براي رسيدن به موفقيت در آينده نترس باشيد. در يكي از وبلاگ هاي ايسنا آمده است: چرا مي‌ترسيم؟ ترس چيزي نيست جز يک احساس و هيجان که آن را در ذهن خود مي‌پرورانيم و مشکل از آنجا شروع مي‌شود که اين احساسات و هيجان‌ها بر زندگي ما اثر نا مطلوب مي‌گذارند. ما از انجام بعضي کارها وحشت داريم چون مي‌ترسيم با شکست مواجه شويم

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 56073
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up