مکانی برای تشنگان مدیریت
19 / 2 / 1391برچسب:, :: 13:16 ::  نويسنده : محمد امینی

به هرکدام از ما استعدادها و توانایی های متفاوتی هدیه داده شده است.همه ما در یک یا چندین رشته جوهره ی خاصی در رسیدن به اهداف و رویاهایمان داریم اما کمبودی که درما وجود دارد این است که نمی توانیم توانایی ها و استعدادهای درونمان را تشخیص دهیم.اولین قدم، کشف کردن چیزی است که شما واقعاً در آن خوب هستید، سپس باید روی آن کار کنید. قدردانی کردن از استعدادهایتان و فرض اینکه همه مردم به خوبی شما هستند کار خیلی ساده ایست. اما شاید گزینه ی اصلی این نباشد.



ادامه مطلب ...
9 / 2 / 1391برچسب:, :: 11:1 ::  نويسنده : محمد امینی

 مقاله امضای دیجیتال                        


چکیده

ما اکنون در حال سپری کردن عصر اطلاعات هستیم. تعداد افراد و تجارت هایی که هر روز به اینترنت ملحق می شوند به طور بی سابقه ای در حال رشد است. هر روز دسترسی به اینترنت آسان تر، سریع تر و قیمت آن ارزانتر می شود, بسیاری از افراد میزان زیادی از وقت خود را بر روی اینترنت به تبادل اطلاعات و همچنین به تبادلات مالی می‏پردازند. اینترنت یک شبکه اطلاعاتی بازاست؛ هرکسی می تواند از اینترنت استفاده کند و امکان دارد که از آن برای استخراج اطلاعات از مناطق آسیب پذیر، برای مقاصد سودجویانه و غیر قانونی استفاده کند.

در جهان امروز مدیریت اسناد الکترونیکی و ارسال ودریافت اطلاعات الکترونیکی بخش بزرگی از تبلیغات و فعالیت‌های اجرایی را شامل می‌شود. هنوز انتظار می‌رود که استفاده از اطلاعات مبتنی بر کامپیوتر در سطح جهان به طرز قابل توجهی در حال گسترش ‌باشد. یکی از تکنولوژی‏هایی که موجب افزایش اعتماد گردیده، امضای دیجیتالی می‌باشد. این تکنیک مبتنی بر رمزنگاری باعث به رسمیت شناسی اطلاعات الکترونیکی شده به طوریکه هویت پدیدآورنده سند و جامعیت اطلاعات آن، قابل بازبینی و کنترل می‌باشد.



ادامه مطلب ...
20 / 12 / 1390برچسب:, :: 18:57 ::  نويسنده : محمد امینی

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست . بالای سرش را نگاه کرد . تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند.



ادامه مطلب ...

تفاوتي ندارد يك كسب‌و‌كار تا چه حد موفق يا ظاهرا امن و استوار باشد، زمان آرامش براي رهبران در هر صنعتي به پايان رسيده است.سه ويژگي لازم براي مديران عامل در شرايط آشفته كنوني نيازهاي مديران امروزي يك آمار گسترده اين واقعيت را موكدا تقويت مي‌كند: بيش از نيمي‌از شركت‌هايي كه در سال 1955 نقش رهبري را در صنعت داشته‌اند در سال 1990 هنوز رهبر آن صنعت بوده‌اند، ولي بيش از دو- سوم رهبران صنايع در سال 1990 در سال 2004 ديگر وجود نداشتند. امروزه مديران بايد در كسب‌وكار خود كشتي را با وجود امواج 12 متري و اقيانوس‌هايي كه ديگر هرگز رنگ آرامش به خود نخواهد ديد هدايت كنند و هنوز اين توانايي را داشته باشند كه خدمه و كاركنانشان را به سلامت از بندري به بندر ديگر رهنمون باشند. آنها بايد در محيط داراي فشار مداوم و غيرعادي در سطح بالايي موثر باقي بمانند



ادامه مطلب ...
29 / 11 / 1390برچسب:, :: 10:8 ::  نويسنده : محمد امینی

 

مدیریت محترم شما هم می توانید:

امروز جلسه ای با مدیر ارشد یکی از سازمان های طرف قراردادم داشتم. ایشان در استفاده از ابزارهای مدیریت مهارت خوبی دارند و از معدود مدیرانی هستند که از ابزار مدیریت زمان به خوبی بهره می برند.

ایشان به خوبی از امکانات موبایل پیشرفته ای که دارند استفاده می کنند. مثلا اینکه کارهای مختلفی را که در بیرون از دفتر کارشان مشخص می شود در موبایل ثبت می کنند و بعد موبایلشان را با نرم افزار اوت لوک نصب شده روی کامپیوتر دفتر کارشان سینک می کنند. پس از اولویت بندی کارها و در مواردی که نیاز به ارجاع کار به دیگران وجود داشته باشد، کارها را برای دیگران به اشتراک می گذارند.

امروز طی یک ساعت جلسه، فهرست کارهای ایشان را که در نرم افزار اوت لوک ثبت شده است مرور و اولویت ها (ترکیبی از فوریت و اهمیت کارها) را بازنگری کردیم. پروژه های جدیدی تعریف و تشریح شد و قرار شد بنده جدی تر از گذشته و با صرف نظر از شائبه هر گونه جسارتی، روزانه عملکرد رسیدگی به کارهایشان را ارزیابی کنم و در صورت نیاز تذکرات لازم را به ایشان بدهم.

پیشنهاد می کنم شما مدیر محترم نیز از نرم افزارهای بسیار کاربردی، ساده و در دسترس اوت لوک پروفشنال و وان نوت برای مدیریت کارهایتان سود جویید.

29 / 11 / 1390برچسب:, :: 10:1 ::  نويسنده : محمد امینی

1- به ارزش های خود در زندگی فکر کنید و آن دسته از ارزش هایی را که واقعاً برایتان دارای اهمیت بالایی هستند روی کاغذ بیاورید. چه چیز در زندگی برای شما از بالاترین اهمیت برخوردار است؟

در کنار خانواده بودن؟

برهم زدن ثروتی هنگفت؟

تاثیر گذاشتن بر روی دیگران؟

رسیدن به مقام و منصب بالا؟

خودی نشان دادن؟

خلاقیت و یادگیری ایده های جدید؟

ماجراجویی و سفر کردن به نقاط مختلف دنیا؟

حفظ سلامت جسمانی؟

تخصیص دادن وقت به دوستان؟

اما شما که نمی توانید همه این کارها را با هم انجام دهید. بنابراین بهتر است کارهایی که با ارزش های پایه ای فردیتان متفاوت هستند را حذف کنید.



ادامه مطلب ...

پرورش نوآوری

آزادكردن خلاقیت بالقوه تان، البته برای ساختن یك مدیر موفق از شما كافی نیست كه چالش عمده هم كمك به آزادكردن خلاقیت بالقوه در دیگران است. پرورش نوآوری و خلاقیت میان افرادی كه با آنها كار می كنیم درهرحال مانند افزایش خلاقیت خودمان چالش بزرگی است.

به طوركلی و صرف نظر از تعاریف پراكنده پرورش نوآوری شامل سه اصل اساسی زیر است كه این سه اصل به خودی خود از اصول مدیریتی اند:

۱) افراد را از یكدیگر جدا و سپس آنها را با هم جور كنید.

مثال: اجازه دهید افراد به تنهایی و همین طور با گروهها و گروههای ضربت كار كنند.

گروهها یا گروههای فرعی رقیب را جدا كنید.



ادامه مطلب ...

محدودیتهای ساختگی:

برخی اوقات افراد محدودیتهایی در اطراف مشكل به وجود می آورند، یا نگرش خود را به گونه ای محدود می‌كنند كه حل مشكل تقریبا" غیرممكن می شود. چنین محدودیتهایی ناشی از فرضیات پنهانی است كه افراد درباره مشكلاتی كه با آن روبرو هستند، دارند. افراد فرض می كنند كه برخی از تعاریف و راه حلهای مشكل خارج از دسترس است و بنابراین، آنها را نادیده می‌گیرند.

حل مشكل به گونه خلاق مستلزم آن است كه افراد در تشخیص فرضیه های پنهان و توسعه راه حلهایی كه درنظر می گیرند ماهر شوند.

جداكردن جزء از كل:

تجسم دیگر انسداد ناشی از تراكم وارونه محدودیتهای ساختگی است و آن عدم توانایی در محدودكردن مشكلات به طور مناسب به گونه ای كه قابل حل شوند.

مشكلات تقریبا" هیچگاه به روشنی مشخص نمی شوند. بنابراین، مشكل گشایان باید تعیین كنند كه مشكل واقعی چیست. آنها باید اطلاعات غیردقیق، گمراه كننده یا نامربوط را به منظور تعریف صحیح مشكل وایجاد راه حلهای مناسب تصفیه كنند.

 



ادامه مطلب ...

انسدادهای ادراكی

همان طور كه توضیح داده شد، انسدادهای ادراكی موانع ذهنی خلاقیت هستند. به طورخلاصه ومثمرثمر چهار نوع از انسدادهای ادراكی را در زیر موردبحث قرار می دهیم.

۱) ثبات:

ثبات به معنای آن است كه فرد اسیر روش نگریستن واحد به یك مشكل یا استفاده از یك نگرش در تعریف، تشریح یا حل آن می شود. به آسانی می توان دید كه چرا پایداری در حل مشكل متداول است، زیرا داشتن ثبات، یا سازگاری، یك خصلت بسیار باارزش برای اكثر ما به شمار می رود. ثبات اغلب با بلوغ، صداقت و هوشمندی مرتبط است. برعكس، بی ثباتی را مترادف با غیرقابل اعتماد، غیرعادی یا باد سر تلقی می كنیم.

 



ادامه مطلب ...


خلاقیت عبارت است از به كارگیری تواناییهای ذهنی برای ایجاد یك فكر یا مفهوم جدید. فراگرد ایجاد فكرهای جدید و تبدیل آن فكرها به عمل و كاربردهای سودمند را نوآوری می گویند. درغالب مدیریت سازمان، موفقیت نهایی و حتی گاهی بقای آن به میزان توانایی برنامه ریزان در ایجاد نوآوری و به كارگیری فكرهای نو بستگی دارد. مهمترین دلیل نیاز به خلاقیت و نوآوری بروز مشكل است. حل مشكل به دو شیوه حل عقلایی و حل خلاقانه مشكل میسر است. برای ظهور یك ذهنیت خلاق باید تعریف دقیقی از مشكل ارائه گردد همچنین زمینه استفاده از راه حلهای گوناگون و سوای از راه حلهای مرسوم، ایجاد شود.مسئله حائزاهمیت در رابطه با خلاقیت موانع خلاقیت است كه در چهار مورد خلاصه می شود:

۱) ترس از انتقاد و شكست،

۲) عدم اعتماد به نفس

۳) تمایل به همرنگی و همگونگی

۴) عدم تمركز ذهن.

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 55936
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up