مکانی برای تشنگان مدیریت


-2
نظام حقوق و دستمزد

در شرکتهای کوچک پرداخت حقوق به طور میانگین کمتر از شرکتهای بزرگ است، ولی کارکنان به لحاظ آزادی نسبی، تنوع کار و مسائل اخلاقی آن را پذیرفتهاند و به این دلیل، فعالیت در شرکت کوچک را ترجیح میدهند. (Taylor,2006,p.483) اهمیت حقوق و دستمزد از آن جهت که تلاشهای استخدام و نگهداشت در شرکتهای کوچک را تحت تأثیر قرار میدهد، قابل بررسی است. پرداخت در شرکتهای کوچک نه تنها به لحاظ کمبود منابع بلکه به دلیل ابهام آنها در رابطه با آینده، متفاوت از شرکتهای بزرگ است؛



ادامه مطلب ...

 

ز این رو در عصر حاضر، منابع انسانی دانشگر به عنوان مهمترین قابلیت سازمان در کسب مزیت رقابتی و همچنین عمدهترین دارایی نامشهود قلمداد میشوند و باید کارکنان را کلید طلایی بهبود کیفیت و بهرهوری کلیه فرایندهای سازمانی دانست. سازمانهای پیشرو با تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای دانشگر و زبده، مزیت رقابتی امروز و فردای خود را تضمین میکنند. بنابراین با توجه به ارزش روزافزون منابع انسانی در این مقاله برآنیم تا به اهمیت مدیریت منابع انسانی در این شرکتهای کوچک و متوسط بپردازیم. توجه به این مقوله در مدیریت این شرکتها که در آینده اقتصادی کشور جایگاه ویژهای دارند، میتواند به کسب فرصتهای بالقوه بازار و رشد پایدار اقتصادی کشور کمک شایانی نماید.

 



ادامه مطلب ...
11 / 8 / 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : محمد امینی

ده سال پيش، جان مولي‌گان يكي از سربازان جنگ ويتنام، فردي با احساس خستگي، بي‌پناهي و در‌به‌دري بسياري بود. كه زندگي‌اش را با بيقراري، استرس و پريشاني‌هاي ناشي از خاطرات تلخ گذشته، مي‌گذارند. اما زندگي او متحول شد و احساسات مأيوسانه، تلخ و پريشاني‌هايي كه دائم با او همراه بود با شركت در كارگاه‌هاي نوشتن‌درماني به پايان رسيد.
در اولين جلسه كارگاه، مولي‌گان در مورد احساسات هولناك، وقايع فجيع و وحشت‌آور جنگ نوشت. او تمامي وقايعي كه براي دوستان و هم‌سنگرانش در مناطق جنگي اتفاق افتاده بود، در مورد حس انتقام، خون‌ريزي‌‌ها، سر و صداهاي مناطق جنگي و در مورد احساس از دست دادن و بيهوده بودن نوشت. او پس از بيرون ريختن تمام احساسات ناخوشايند در غالب واژه‌ها و جملات گفت: نوشتن اين اتفاقات به من كمك كرد تا آنها را از ذهن و روحم پاك كنم. نوشتن به من كمك كرد تا با بدي‌ها و كثيفي‌هاي روحم رو‌به‌رو شوم و آنها را راحت‌تر دور بريزم.



ادامه مطلب ...

لینک دانلود کتاب: کسب و کار به شیوه بیل گیتس در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب ...

حتماً برای شما هم پیش آمده است که تاکسی، مبلغی بیش از مبلغ مورد انتظار از شما طلب کرده باشد و این حتماً برایتان بسیار ناراحت کننده است چون آن مبلغ را در مقابل خدمات انجام شده، زیاد پنداشته اید. این اتفاق معمولاً زمانی که برای خرید به بازار می روید هم می تواند تکرار شود. واضح است که شما هم به طور طبیعی سعی می کنید کالای خود را با کیفیت مطلوب و با پایین ترین مبلغ خریداری کنید. این اتفاق مشابه زمانی است که به عنوان کارفرما و یا نماینده او (در نقش یک کارشناس منابع انسانی) در بازار کار به دنبال نیروی کارآمد هستید. جالب است که بسیاری از اصول حاکم در بازار کار همانند اصول موجود در بازار معمول است. معمولاً در یک سو عرضه کننده (جویندگان کار) و  در سمت دیگر خریدار (کارفرماها) قرار دارند. کارجویانیکه از تنوع و سطوح مختلف تخصصی برخوردارند و در مقابل کارفرماهایی با خدمات مورد نیاز مختلف و سطوح مختلف توانایی پرداخت، مشغول کند و کاوند.



ادامه مطلب ...

این مقاله در روزنامه دنیای اقتصاد اول خرداد ۹۰ منتشر گردیده است

با جمعی از فعالان کسب و کار و منابع انسانی به مناسبتی دور هم بودیم. یکی از دوستان باتجربه از زمانی می گفت که مجبور شد اپراتور لیفت تراکی را تعدیل کند که حتی پس از تعدیل! یکی از پاهایش در عملیات شرکت، حاضر نشده بود به خاطر وفاداری و حس تعلق، از شرکت شکایت کند؛ بدتر آنکه هیچ پرونده ای هم در خصوص علت صدمه وارده تشکیل نشده نبود تا غرامت از کارافتادگی و بازنشستگی پیش از موعدش را تسهیل کند!



ادامه مطلب ...

رمز موفقيت، شانس نيست بلكه در استفاده از توانايي و مهارت در عمل است. يكي از مهمترين رموز موفقيت در زندگي و كار برخورداري از اطلاعات بيشتراست. وقتي دانش و اطلاعات شما بيشتر باشد، تصميم بهتری اتخاذ مي‌كند كه اين هم به نفع شماست و هم به نفع سازمان يا شركت شما. سي سال پيش كه تلفن همراه، فكس، اينترنتي در ميان نبود و كامپيوترها به اين اندازه نبودند. اما سي، پنجاه يا حتي صد سال پيش مي‌توانستيد افرادي را بيابيد كه در كار و زندگيشان موفق بوده‌اند.



ادامه مطلب ...

توصيه‌هايي براي مديران، سرپرستان و سرگروه‌‌هايي كه باانسان‌ها در ارتباط‌ند



ادامه مطلب ...

توصيه‌هايي براي مديران، سرپرستان و سرگروه‌‌هايي كه باانسان‌ها در ارتباط‌ند



ادامه مطلب ...

 

توصيه‌هايي براي مديران، سرپرستان و سرگروه‌‌هايي كه باانسان‌ها در ارتباط‌ند

 



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 56024
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up