مکانی برای تشنگان مدیریت
27 / 7 / 1390برچسب:, :: 12:7 ::  نويسنده : محمد امینی

امروزه تغيير مهم‌ترين عامل مؤثر در مديريت كسب و كار موفق محسوب مي‌شود. سازمان‌ها (و افراد شاغل در آنها) بايد نگرش مثبتي نسبت به مساله تغيير داشته باشند تا از اين طريق توان رقابتي خود در بازارهاي تهاجمي امروزي را حفظ كنند. عدم توجه به يك روند در حال تغيير ممكن است بسيار پرهزينه باشد. اين مقاله به مديران مي‌آموزد كه براي بقاي خود چگونه همواره يك گام از رقبا جلوتر باشند، روند تغييرات را تعيين كنند، و رهبري يك پروژه تغيير را بر عهده بگيرند.
اين مقاله در قالب 101 نكته كليدي طراحي شده و به مديران توصيه مي‌شود علاوه بر مطالعه دقيق به آن عمل كنند.



ادامه مطلب ...
19 / 7 / 1390برچسب:, :: 12:5 ::  نويسنده : محمد امینی

 

شاید بسیاری از ما هر ازچند گاهی آهی ازته دل روانه افکارمان می کنیم ودر حسرت صدور حکم مدیریت درمحل کارمان شمارش معکوس آغاز می نماییم ووقتی به صفر می رسیم با دنیایی ازنا امیدی همانند صفرهای سمت چپ یاپشت اعداد بی فایده باقی می مانیم وزار .اما بیاییم واقع بین باشیم بیاییم اگر شمارش معکوس را آغازکردیم ُحداقل وقتی به صفر رسیدیم آغاز حرکت یا به عبارتی فرمان آتش باشیم . یعنی همان صفرهای سمت راست یاجلوی اعداد .همه ما نوعی مدیریم .تعجب نکنید چراکه هستیم اما یا باورنداریم یا نمی خواهیم باور کنیم .گروهی باوردارند وگروهی نمی دانند .گروهی موفق هستند وگروهی درجازدن راتجربه می کنند.ما اگر در اداره مدیر نیستیم در دایرهدوستان که می توانیم باشیم .ما اگر درکارخانه نیستیم درخانه که می توانیم باشیم ما اگرمدیریم. مدیر هم می توانیم بمانیم .....

راستی ماتنها درآرزوی مدیر شدن هستیم یا بر آرزوها نیز مدیریت می کنیم ؟ 

18 / 7 / 1390برچسب:, :: 8:28 ::  نويسنده : محمد امینی

زمانی كه كودكی بتواند بدون توقع و انتظار از دیگران كاری را آغاز كند و بكوشد تا آن را به اتمام برساند ، می‌گوییم، «اعتماد به نفس» دارد. كودك از همان ابتدا كه شروع به شناخت خود و محیط پیرامونش می‌كند، به قدرت و توانایی خود برای تسلط بر محیط و اطرافیان خود آگاه می‌شود.
هنگامی كه كودك به مرحله‌ای از رشد بدنی خود می‌رسد كه بتواند روی پاهای خود بایستد و چندقدمی نیز راه برود ، در حقیقت مطالب بسیاری آموخته است. او به تدریج و با رشد سایر توانمندی‌های خود درمی‌یابد كه قادر به انجام كارهای بی‌شماری است.



ادامه مطلب ...

 

مدیریت نفت
صنعت نفت علاوه بر سرمایه گذاری درزمینه اکتشاف، تولید و پالایش در سراسر جهان، درحال تغییر پایگاه های جغرافیایی خود است و این نکته را فراگرفته است که درمناطق پیچیده، درکشورهایی درحال گذار و در بازارهای درحال شکل گیری چگونه عمل کند؟ مدیریت نفت باید تشخیص دهد که درمدیریت ریسک یک سرمایه گذاری دراز مدت، نکته مهم، همکاری با کشورهایی است که با آنها تعامل دارند.



ادامه مطلب ...

مدیریت فرآیند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در سازماندهی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل آن هاست که برای دستیابی به هدف های سازمان و براساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. بخشی از مدیریت را می توان از طریق آموزش و بخش دیگر را هنگام کار باید آموخت. علم مدیریت آموختنی است و هنر آن، به کاربستن اندوخته ها در شرایط گوناگون، «دانستن و توانستن». لازمه مدیریت، خلاقیت است. خلاقیت یعنی به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید. تداوم حیات سازمان ها به بازسازی آن ها بستگی دارد. بازسازی سازمان ها از طریق هماهنگ کردن هدف ها با وضعیت روز و اصلاح و بهبود روش های دستیابی به این هدف ها انجام می شود. نیازهای یک مدیر عبارت اند از:



ادامه مطلب ...
15 / 7 / 1390برچسب:, :: 20:16 ::  نويسنده : محمد امینی

 

يکي از دوستان روان‌شناسم روزي به من ياد داد که براي درک گذشته، مي‌توانيم يادداشت‌ها و مجلات قديمي را مطالعه کنيم، براي درک زمان حال نياز داريم صادقانه به آينه نگاه کنيم و براي درک آينده بايد روياهاي‌مان را در عمل محک بزنيم. تحليل رويا دو بخش دارد. يک بخش متمرکز است بر روياهاي روزمره ما که آرزوهاي ما را شکل مي‌دهند و مشخص مي‌کنند که به کجا بايد برويم.



ادامه مطلب ...
14 / 7 / 1390برچسب:, :: 16:55 ::  نويسنده : محمد امینی

 

یک زن جوان در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید.

او برروی یک صندلی دسته‌دارنشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد. در کنار او یک بسته بیسکوئیت بود و مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می‌خواند .وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد.



ادامه مطلب ...
13 / 7 / 1390برچسب:, :: 16:18 ::  نويسنده : محمد امینی

لقمان حكیم در توصیه به فرزندش اظهار نمود:
فرزندم ! دل بسته به رضاى مردم و مدح و ذم آنان مباش ؛ زیرا هر قدر انسان در راه تحصیل آن بكوشد به هدف نمى رسد و هرگز نمى تواند رضایت همه را به دست آورد فرزند به لقمان گفت :
-
معناى كلام شما چیست ؟ دوست دارم براى آن مثال یا عمل و یا گفتارى را به من نشان دهى .
لقمان از خواست با هم بیرون بروند بدین منظور از منزل همراه درازگوشى خارج شدند. پدر سوار شد و پسر پیاده دنبالش به راه افتاد در مسیر با عده اى برخورد نمودند. بین خود گفتند: این مرد كم عاطفه را ببین كه خود سوار شده و بچه خویش را پیاده از پى خود مى برد. چه روش زشتى است ! لقمان به فرزند گفت :
-
سخن اینان را شنیدى . سوار بودن من و پیاده بودن تو را بد دانستند؟



ادامه مطلب ...
12 / 7 / 1390برچسب:, :: 16:12 ::  نويسنده : محمد امینی

ادیسون در سنین پیری پس از كشف لامپ، یكی از ثروتمندان آمریكا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و كمال در آزمایشگاه مجهزش كه ساختمان بزرگی بود هزینه می كرد...
این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود. هر روز اختراعی جدید در آن شكل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود.



ادامه مطلب ...


فکر می کنید چند دقیقه از یک ساعت کاری به طور کامل تمرکز دارید؟ ممکن است این امر شما را متعجب کند که این زمان چقدر کم است. بیشتر افراد این توصیه را شنیده اند که باید هوشمندانه تر کار کنند و نه زیادتر ولی تعداد کمی واقعاً از این توصیه پیروی می کنند. این روزها بیشتر صاحبان تجارت و مدیران اجرایی برای دستیابی به اهدافشان ساعت های طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبور شوید ساعت های زیادی از یک روز عادی را برای تکمیل کارتان کارکنید احتمالاً کار را اشتباه انجام می دهید، در اینجا پنج استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانه تر کار کردن به جای بیشتر کارکردن ارائه می شود:



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 56073
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up