بازاریابی استخدام؛ برترین مزیت رقابتی سازمانهای پیشرو
 
مکانی برای تشنگان مدیریت

 


آژانسها و دانشگاههای ایالت کارولینای شمالی [نیز همانند دیگر نقاط دنیا] بایستی قابلیتهای بازاریابی استخدام را به منظور جلب کاندیداهای با استعداد، توسعه دهند. با این حد از وفور شرکتهایی که برای استعدادهای کمیاب در رقابت هستند، در عین حالی که شما مشغول تلاش برای انتخاب کاندیداهای برتر هستید، ایشان آژانس یا دانشگاه شما را انتخاب و یا رد خواهند نمود. اگر سازمان شما با قوت به تعقیب کاندیداهای با عملکرد مطلوب نپردازد، این قبیل کاندیداها جایی دیگر را برای کار کردن انتخاب خواهند نمود.

چگونه آژانس یا دانشگاه شما می تواند در این بازار کاری که به صورت فزاینده بر رقابت مبتنی است، بهترین کاندیداها را برای کار کردن جلب نماید؟ بازاریابی دربرگیرنده فروش سِمَتها، محیط کار، فرهنگ و فرصتهای موجود در سازمان به "خریداران" یا در حقیقت جویندگان کار کاملاً متناسب و فعال است که می تواند شامل انواع مختلفی از دست نیافتنی ها باشد. این تلاشها شامل اطلاع رسانی در مورد گزاره های ارزشی کارکنان[i] نیز می شود.

علامت تجاری (برند) استخدام نیز جنبه مهم دیگر بازاریابی استخدام است. هدف، خلق یک "علامت تجاری استخدام"[ii] مؤثر و ایجاد بسته ای شامل مناسبات استخدامی که به سهولت توسط سازمان تعریف شده و در جهت جلب و نگهداری نیروی کار با عملکرد بالا به کار می رود، می باشد. برند سازی استخدامی مؤثر به احتمال موفقیت آمیز بودن فرآیند استخدام می افزاید.

بازاریابی استخدام شامل حداکثر نمودن ارتباطات اینترنتی نیز هست. سازمان شما به چه میزان در فضای وب حضور دارد؟ دسترسی به وبسایت شما برای مرور فرصتهای شغلی به چه میزان آسان است؟ کاریابان به میزان فزاینده ای اشتغال را در اینترنت می جویند. آنجا جایی است که کاندیداهای فعال و منفعل می توانند درخواستهای استخدام را پر کرده، رزومه ها را ارسال نموده و کارفرمایان بالقوه را جستجو نموده و برای دریافت ایمیلها و خبرنامه های شرکتها در هر زمانی از شب یا روز متقاضی شوند[iii].  وبسایت آژانس یا دانشگاه شما به بازدیدکنندگان در مورد سازمانتان چه می گوید؟ آیا به روشنی از مأموریت و همینطور مزایای ملموس و نا ملموس سازمان صحبت می کند؟

تحلیل و بهبود جستجوی کاندیداها در راستای مشاغل معرفی شده، شالوده بازاریابی استخدام مؤثر است. وب سایت و معرفی شغلتان[iv] به چه میزان ایستاست؟ تحلیل مشاغل معرفی شده  و آگهی های استخدام محتاج این است که آنها را طوری طراحی کنید که علاقه یک بیننده را به مدت کافی برای اینکه برای اقدام لازم انگیزه پیدا کند، جلب نماید. به جدیدترین موردی که شغلی را معرفی نموده اید نگاه کنید که آیا از پس اصول فهرست نمودن نیازمندیهای شغل بر آمده است و آیا عنوان شغلیِ وظیفه ای اعلان شده، جذاب است و آیا شرح شغلی که چالشهای شغلی و فرصتها را به خلاصه ذکر کند، موجود است؟ آیا اصلاً به اندازه کافی برای اینکه خود شما بخواهید آنجا کار کنید انرژی دارد؟

به اشتراک گذاشتن موفقیتها، نوآوری ها و داستانهایی که گویای حضور شما در جامعه است، در صفحه وب تان، اجتماعات رسانه ای، جلسات انجمنهای حرفه ای و در اجتماعات عمومی می تواند اثر بازاریابی سازمانتان را وسیع تر کند. آگهی استخدامی که هدفش کسب توجه کاندیداهای مورد نظر باشد، ایشان را برای اقدام بر خواهد انگیخت. بازاریابی مأموریت عمومی شما [یعنی آگاهی رسانی در مورد فعالیتهای عام المنفعه تان]، کسانی را که خواهان فرصتی برای ایجاد تغییر هستند را جذب می کند.

منابعی که در این نوشتار معرفی شده اند، شما را از طریق فرآیند بازاریابی استخدام رهبری می کنند. شما ابزارهایی خواهید یافت که به شما در خلق نام تجاری (برند) استخدامی، بهبود آگهی ها و اعلان های شغلی در اینترنت، استفاده بهینه از مزایای عمومی و توسعه استراتژی های بازاریابی مؤثر از طریق دفتر سخنرانان کمک می کند.

 

 محمد امینی

مشاور مدیریت منابع انسانی

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 56077
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up