MBA و انواع ان
 
مکانی برای تشنگان مدیریت
21 / 6 / 1390برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : محمد امینی

 

1- MBA یكساله 1year MBA

این نوع MBA كوتاهترین وكاربردی ترین نوع MBA است.که درسه ترم ویک سال برگزار می گردد. مدرک این گونهMBA  به صورت گواهینامه کاربردی به دانشجویان ارائه می گردد که درایران در موسسات آموزش عالی آزاد برگزار می گردد.

 

2- MBA هجده ماهه 18 Month MBA

این نوع MBA مختص سازمانها وارگانهای صنعتی که نیاز به پرورش مدیرانی با تخصص خاص موردنیاز خود دارندمی باشدکه یکسال اول همانند گونه قبل MBA می باشد و 6ماه بعدی آموزشهای مهارتی مختص آن سازمان یا ارگان صنعتی می باشد. مانند دورهای که اکنون کارخانه رنو بادانشگاه سوربون فرانسه تعریف کرده است. مدرک این نوع نیز به صورت گواهینامه کاربردی ارائه می گردد.

 

3- MBA نیمه وقت Part-time MBA

این گونه MBA در ایران از طریق کنکور کارشناسی ارشد سراسری دانشگاهها دانشجو می پذیرد ودرحقیقت همان دوره های شبانه دانشگاهها می باشد. تعداد واحد این دوره 57 واحد بوده وکلاسها معمولا عصرها برگزار می شود. طول مدت 3سال می باشد.

 

4- MBA تمام وقت Fulltime MBA

این گونه MBA نیز درایران از طریق کنکور سراسری دانشگاها دانشجو می پذیرد ودر حقیقت همان دوره روزانه دانشگاهها می باشد. تعداد واحد ها دراین دوره 57 واحد وطول مدت تحصیل 2 تا 5/2 سال است.

 

5- مدیریت اجرایی Executive MBA (EMBA)

این نوع با شرایط سازمانی هماهنگ گردیده و باپرورش مدیران مجرب درزمینه کسب وکارسازمانی ارائه می شود. این گونه درایران ازطریق کنکور کارشناسی ارشد سراسری دانشگاها دانشجو جذب می نماید. تعداد واحدها در این دوره 32 واحد وطول مدت تحصیل 2 سال است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 56076
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


parsskin go Up